Vitafoods Asia Moves to Singapore


 

Vitafoods Asia, now in its seventh year moves to Singapore to further broaden its appeal within the Asia Pacific region and worldwide. Singapore is actively positioning itself as the food hub of Asia and it has increasingly becoming the regional hub of R&D centres, 80% of the worldís top food manufacturers have a presence in Singapore. 

 

This global exhibition and conference is the platform for the nutraceutical industry to meet and do business in Asia. It is the only dedicated event for the growing nutraceutical, functional food & beverages, and dietary supplement market in Asia and brings together the entire nutraceutical supply chain: Ingredients & Raw Materials, Finished Products, Contract Manufacturing & Private Label and Services & Equipment.

Vitafoods Asia attracts 3000+ industry professionals and 200+ global suppliers from 40+ countries to build profitable relationships in the region; plus a wide range of free visitor attractions to enrich your experience by seeing the latest innovations; gaining knowledge and meeting new and existing business partners representing all sectors of the nutraceutical industry in the region. Vitafoods Asia has been rated the ideal platform to explore new product ideas and develop new business.   This event will be held on 5 ñ 6 September in Sands Expo & Convention Centre at Marina Bay Sands, Singapore. For more information please visit www.vitafoodsasia.com

If you have any enquiries, please feel free to contact us:  

Lisa Tan
Marketing Manager - Vitafoods Asia
T: +65 6411 7723 | E: lisa.tan@informa.com
LinkedIn Vitafoods Asia, Facebook @vitafoodsasia, Twitter @VitafoodsAsia

Artikel Lainnya

  • Apr 14, 2021

    Flavor Etnik untuk Produk Pangan

    Di era global ini, terjadi fenomena saling memengaruhi dalam masalah kesukaan konsumen terhadap flavor dan pangan. Pada saat ini, flavor etnik dari bagian manapun di belahan dunia digandrungi oleh konsumen di negara negara Barat, sebelumnya terjadi yang sebaliknya. ...

  • Apr 13, 2021

    Pengembangan Flavor Pangan

    Flavor pangan merupakan kunci utama kesukaan konsumen terhadap makanan dan minuman serta produk pangan (pangan olahan). ...

  • Mar 28, 2021

    Kualitas Pangan Beku

    Produk pangan beku menjadi semakin digemari konsumen karena beberapa alasan seperti: mengurangi kontaminasi, mengendalikan kerusakan pangan yang diakibatkan oleh mikroba, mengendalikan perkembangan mikroorganisme selama penyimpanan, menghambat penurunan zat gizi, serta mempertahankan kualitas organoleptik. ...

  • Mar 27, 2021

    Pertimbangan dalam Reformulasi Produk Minuman

    Dalam reformulasi bahan pemanis produk minuman, pahami bahwa akan termodifikasi terutama cita rasa, kelarutan, dan viskositasnya. Untuk dapat meningkatkan cita rasa dalam proses pengurangan gula, penting untuk memilih pemanis yang tepat yang ditentukan berdasarkan tujuannya. ...

  • Mar 26, 2021

    Strategi Pengurangan Gula dalam Produk Minuman

    Prevalensi penyakit tidak menular (PTM) di seluruh dunia kian meningkat dari tahun ke tahun, begitu juga di Indonesia. PTM juga dikenal sebagai penyakit kronis, cenderung berlangsung lama dan merupakan hasil kombinasi faktor genetik, fisiologis, lingkungan, dan perilaku. ...